We verkennen de Franse en Spaanse Pyreneeën. - Reisverslagen van luc en may Berkvens - WaarBenJij.nu We verkennen de Franse en Spaanse Pyreneeën. - Reisverslagen van luc en may Berkvens - WaarBenJij.nu

We verkennen de Franse en Spaanse Pyreneeën.

We vertrekken 29 Augustus om de Franse en Spaanse Pyreneeën te verkennen en vooral om te gaan wandelen. We hebben onze Dacha Dokker een beetje omgebouwd als mobilhome ,dus zo vrij als een vogel. We volgen de westkust in Frankrijk tot ter hoogte van Bordeaux. Van Bordeaux naar Orthez en van hier beginnen we aan onze tocht door de Pyreneeën. Kris kras van links naar rechts door Frankrijk en geregeld gaan we de grens met Spanje over want ook daar zijn de Pyreneeën prachtig en dikwijls het weer beter. Maar van het weer mogen we zeker niet klagen al zitten we in de bergen. Alle dagen worden we verrast door de prachtige natuur. De ene dag wanen we ons in Canada dan weer in Argentinië de natuur is zo afwisselend. We zijn verliefd geworden op de Pyreneeën. Ook zeker nier vergeten het lekker eten in Frankrijk en de wijn. Ook de kustlijn van Argeles-sur-Mer Frankrijk tot in Roses Spanje is de moeite en ideaal om even uit te rusten na de vele km die we hebben gewandeld.De mooiste oude stad dat we bezocht hebben is Carcasonne een plaats van prachtige architecture maar wel veel volk. Op 14 Oktober terug in Arendonk. We zijn er zeker van dat we terug naar deze prachtige bergen terug gaan